ديپلم هتلداری

256 دانشجو ثبت نام کرد

    آشنایی با رشته هتلداری

    دیپلم هتلداری در مجموعه هشتم آموزش و پرورش شامل 5 درس و 32 واحد درسی و درمجموعه نهم شامل ۷ درس تخصصی و 45واحد درسی  می‌باشد. جزوات و منابع درسی و آزمونی دوره‌های هتلداری کامل و مختصر و کاربردی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

     

    تاریخچه صنعت هتلداری در جهان :

    صنعت جهانگردی یکی از صنایع رو به رشد است که قدمت آن به احداث مسافر خانه ها در قرن ۶ قبل از میلاد مسیح می‌باشد که در طی دهه‌های اخیر در افزایش درآمد و نزدیکی ملت‌ها نقش داشته است. اهمیت این موضوع مسئولین آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ورود رشته ای تحت عنوان هتلداری به مقطع متوسطه گامی جدید در جهت تربیت نیروهای انسانی ماهر و آموزش دیده به عنوان اشتغال زایی بردارند.

     

     

    دروس تخصصی هتلداری

    جهت اخذ دیپلم هتلداری دانش آموز باید مهارت‌های زیر را مطابق استانداردهای رسمی بگذراند.

    کارمند پذیرش هتل (front office) :

    کارمند پذیرش هتل از گروه شغلی خدمات است. کارمند پذیرش ضمن آگاهی از سازمان و تشکیلات هتل و بخش پذیرش میهمان ( فرانت آفیس ) ازبخش‌های صنعت گردشگری نیز اطلاع و مهارت بالایی در برقراری ارتباط با میهمانان دارد، با قدرت بیان و مهارت در فروشندگی می‌تواند خدمات و اتاق‌های هتل را به میهمانان معرفی و ارائه نماید. همچنین اطلاعات جامعی در مورد هتل و خدمات شهری و جاذبه‌های دیدنی منطقه دارد و بایداز قوانین پذیرش میهمان و قوانین هتلداری آگاه باشد.

     

    متصدی طبقات در هتل :

     متصدی طبقات در هتل کسی است که توانایی تعیین شرح وظایف اطاقدار زن و مرد بر اساس چارت سازمانی، تهیه فرم کنترل کلید، نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در طبقات، ایجاد توازن در برنامه یا سهمیه کاری در اوقات شلوغ و خلوت کار در هتل، برقراری ارتباط با بخش فرانت آفیس، پیگیری فرم‌های تعمیرات و خرابی‌ها، پیگیری فرم درخواست کالا از انبار، موجودی گیری از انبار و بازرسی اتاق میهمان و پیشگیری از حوادث را داشته باشد.

     

    اتاقدار هتل :

    اتاقدار هتل کسی است که بتواند از عهده اجرای مقررات شغلی و تمیز کردن اتاق‌های مربوطه و گردگیری از وسایل آنها و تهیه گزارش از عملکرد برآید.

    متصدی البسه
    متصدی البسه در هتل از گروه شغلی خدمات می‌باشد . او از سازمان و تشکیلات هتل و بخش لباسشویی آگاه است و باید با میهمانان و مشتریان هتل ارتباط برقرار کند ،انواع البسه و شیوه‌های کنترل آن‌ها را بشناسد و روش‌های تا کردن ،علامت گذاری البسه و ملزومات پارچه ای را بداند . همچنین از وظایف شغلی خود هنگام دریافت و تحویل لباس میهمانان آگاه است و باید از نحوه نگهداری البسه و روش ثبت هزینه‌ها آگاهی کامل داشته باشد.

    کاربر رایانه

    کاربر رایانه شغلی است در حوزه فناوری اطلاعات، که شایستگی‌های، به کارگیری مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر، کار با سیستم عامل ویندوز، کار با اینترنت، شناخت شبکه و تولید پروژه را شامل می‌شود.

    برنامه ریز جشن های تشریفاتی

    برنامه ریز جشن‌ها و تشریفات شغلی از حوزه هتلداری است که دارای شایستگی‌های ارتباط کلامی، اصول اولیه و مفاهیم تشریفات، قوانین و مقررات تاسیس دفاتر تشریفات و تالارهای پذیرایی، هزینه یابی و مدیریت مالی در جشن‌ها و برنامه ریزی و اجرای مراسم است.

     میزآرای هتل 
    میز آرای هتل شغلی از رشته هتلداری میباشد که دارای شایستگی‌هایی چون: استفاده ازمحیط مناسب میزآرایی در هتل، استفاده از وسایل مناسب میزآرایی، استفاده از رنگ‌های مناسب در میزآرایی هتل، کاربرد لوازم و ملزومات پذیرایی در میزآرایی هتل، تزئین انواع غذا و نوشیدنی و بکارگیری آدابم معاشرت در میزآرایی هتل می باشد.

     

    فرصت شغلی

    با توجه به کاهش منابع زیر زمینی(نفت و گاز) در آینده نزدیک  در ایران و سایر کشورها از یک طرف و افزایش رشد صنعت توریسم در جهان امروز و درآمد فراوان ناشی از سرمایه گذاری در صنعت هتلداری روند ساخت و ساز هتل‌ها و بهبود زیر ساخت‌ها افزایش یافته ، و روز به روز نیاز به نیروهای انسانی آموزش دیده و مجرب در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به آن مثل هتلداری در ایران و سایر کشورهای توریست پذیر افزایش می‌یابد که این واقعیت فرصت‌های شغلی بیشتری برای افراد ی که در زمینه هتلداری تحصیلات و مهارت کافی دارند را فراهم می‌کند و کسانی که گواهینامه‌های بین المللی دوره‌ها ی هتلداری را داشته باشند از نظر مهاجرت و کار در سایر کشورها نیز از امتیاز ویژه ای برخوردار می‌شوند ..

     

     

    ادامه تحصیل در دانشگاه

    افراد پس از اخذ دیپلم هتلداری می‌توانند در دانشگاه علمی و کاربردی مدرک کاردانی خود را در رشته‌های مدیریت هتلداری، مدیریت تشریفات، رزرویشن هتل و مهمانداری هواپیما اخذ کنند همچنین بعد از کاردانی ، ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران و دانشگاه‌های دولتی امکان پذیر است ..

     

     

     

    دیپلم هتلداری در مجتمع فنی آینده برتر

    این رشته در آموزشگاه آینده برتر به صورت حضوری و غیرحضوری مخصوص کارآموزان شهرهای دیگر ایران برگزار می‌گردد. کیفیت کلاس‌های غیرحضوری برابر با کلاس‌های حضوری می‌باشد و کارآموز برای امتحانات باید در تهران حضور داشته باشد. این دیپلم جزو دیپلم‌های آسان فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و مدت آن در صورت قبولی کارآموز در آزمون ها 3 تا 6 ماه طول می‌کشد.

    دیپلم هتلداری در آموزشگاه آینده برتر : دیپلم هتلداری نظام قدیم (مجموعه هشتم) به شرط قبولی کارآموز در آزمون‌ها حدود 6 ماه و نظام جدید (مجموعه نهم ) 8 ماه طول می‌کشد ، از دیپلم‌های نسبتا آسان محسوب می‌شود و آمار قبولی آن بالای 90 درصد می‌باشد . جزوات و نمونه سوالات در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و به دو صورت حضوری و غیرحضوری (به جز درس کاربر رایانه ) ارائه می‌گردد.

    برای اطلاع از شهریه و استفاده از تخفیفات ویژه آموزشگاه با واحد مشاوره تماس بگیرید.

     

    تلفن واحد مشاوره : 02177151273

    ثبت نام

    شبکه‌های اجتماعی

    اینستاگرام

    صفحه اینستاگرام

    تلگرام

    کانال تلگرام

    مشاوره 24 ساعته

    02177151273

    02177163338

    برنامه درسی دوره

    هیچ برنامه درسی پیدا نشد!
    شرکت در دوره
    • 8 ماه
    • گواهی پایان دوره

    ابزارک جستجوی پیشرفته دوره ها

    مدیریت آموزشگاه آینده برتر : سرکار خانم عسگری |  طراحی سایت و پشتیبانی و سئو : نیاک وب