مقاله لباس مناسب اندام مثلثی
فرم بدنی مثلثی در طراحی لباس

لباس مناسب اندام مثلثی یا گلابی شکل

برای داشتن یک استایل جذاب و شیک  باید  ابتدا فرم بدن خود را بشناسید .شناخت عیوب و مزایای ویژه اندام به شما در انتخاب لباس کمک  می کند. همچنین شما با شرکت درکلاس های طراحی لباس آموزشگاه آینده برتر واقع در شرق تهران می توانید هم با انواع فرم بدنی آشنا شوید و هم با یادگیری علم سیلوئت (رفع عیوب اندامی) می توانید برای خود و دیگران لباس مناسب طراحی کنید.

ویژگی های اندام مثلثی یا گلابی

باسن بزرگتر از سینه است .

دورکمر باریک است .

 گردن زیبا و شانه ها پهن و مناسب است.

مهم ترین مزیت این نوع اندام دور کمر مناسب است . برای ایجاد یک ظاهر شیک و متعادل در اندام گلابی شکل ؛ نکته اصلی ، افزایش حجم درقسمت بالاتنه و نمایش کمرزیبا و ایجاد بی توجهی به قسمت لگن و پاها است .

لباس مناسب بالاتنه ی اندام مثلثی

 تاپ هایی با یقه های چین دار یا کراواتی ، یقه های قایقی کار شده یا یقه هفت یا یو شکل ،آستین های برش دار و شومیزهایی که در قسمت سینه و شانه کار شده باشد دررنگ های روشن یا طرح های برجسته ، لباس های مناسب بالاتنه این اندام می باشد.

 یقه های دراپه ای یا موجی که به قسمت سینه حجم خوبی می دهند یا آستین های کلوش بلند یا کوتاه ، شومیزهایی که درقسمت کمر تنگ می شوند یا یک کمربند زیباروی آنها کارشده است استایل فوق العاده ای به اندام مثلثی می بخشد.

همچنین پیراهن ، کت یا شومیزهایی که سرآستین مچی و یقه ی انگلیسی دارند و درناحیه کمر جمع شده اند و جیب های آنها در قسمت سینه است نه پهلو ، انتخاب مناسبی برای این اندام می باشد.

لباس های مناسب پایین تنه اندام مثلثی :

درفرم مثلثی باید به هرترفندی توجه به پایین تنه را به حداقل رساند. دامن هایی که به تدریج جمع می شوند و شلوارهایی که مستقیما از قسمت کمر به صورت راسته گشاد می شوند برای این فرادمناسب است .این فرم لباس ها ، چاقی قسمت پایین تنه را مخفی می کنند . در این لباس ها از گذاشتن جیب و تزیینات که موجب جلب توجه به این ناحیه می شود ؛ باید خودداری نمود.

شومیز مناسب فرم گلابی

شومیزمناسب فرم گلابی

پیراهن مناسب فرم گلابی

پیراهن مناسب فرم گلابی

کت مناسب فرم گلابی

کت مناسب فرم گلابی

شلوارمناسب اندام مثلثی

شلوارمناسب فرم گلابی

شما می توانید با آموزش طراحی لباس و طراحی دوخت در آموزشگاه طراحی لباس آینده برتر به خوبی فرم بدنی خود را تشخیص دهید و با انتخاب طرح و دوخت لباس مناسب ، عیوب اندامی خودرا بپوشانید و فردی جذاب و شیک پوش شوید.

1403-02-26
مدیریت آموزشگاه آینده برتر : سرکار خانم مهندس عسگری