دوره ایلستریتور

ایلاستریتور یک نرم افزار تدوین وکتور محبوب برای طراحی می‌باشد شما می توانید دوره ایلستریتور را به صورت جامع و کامل در مدت زمان کوتاهی در کلاس ایلستریتور آموزشگاه آینده برتر ، یکی از برترین واحدهای آموزشی با 20 سال سابقه بیاموزید . درپایان دوره در صورت تمایل می توانید با شرکت در آزمون سازمان فنی حرفه ای و موفقیت در آزمون ، گواهینامه بین المللی ایلستریتور دریافت کنید .

روش آموزش درآموزشگاه آینده برتر به صورت کاملا کاربردی و پروژه محور بوده و سعی بر این است که درکوتاهترین زمان مهم ترین نکات کاربردی توسط اساتید مجرب آموزش داده شود. کلاس‌ها به صورت گروهی و  خصوصی (با شهریه ای بسیارمناسب) ، مطابق با نیازهای کارآموزان و هماهنگ با ساعات آزاد آن‌ها به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می‌شود.

آشنایی با ایلستریتور :

نرم افزار ایلستریتور با ابزارهای حرفه ای که دارد به خوبی شما را در کارهای طراحی در زمینه های مختلف یاری می کند ؛ این کارها شامل :

  •  کشیدن ایده های خلاقانه خود و اجرای آن صورت حرفه‌ای
  • سازگاری ایلوستریتور با دیگر نرم افزارهای ادوبی
  • طراحی های برداری مورد نیاز به راحتی و کاملاً تخصصی
  • ساخت آیکون ، کاراکتر جهت موشن گرافی و …..
  • ساخت لوگوی با کیفیت
  • قابلیت چاپ با کیفیت و وضوح بالا
  • دارا بودن پالت رنگ پیشرفته
  • ایجاد تصاویر تخت (flat)
  • طراحی‌های کارتونی جهت استفاده از نرم افزارهای انیمیشن سازی

کاربردهای ایلاستریتور

کاربردهای Illustrator در پرینت سه بعدی

امروزه پرینترهای سه بعدی برای مصارف خانگی کمی رواج پیدا کرده اند. طراحان میتوانند ابتدا طرح خود را ایجاد کنند و بعد با استفاده از پرینترهای سه بعدی آن‌ها را برای خود یابرای فروش پرینت کنند.

کاربردهای Illustrator در بازی های رایانه ای

تصویرسازی بازی‌های رایانه ای نیز بیشتر با نرم افزار ایلاستریتورانجام می‌شود. امروزه با توسعه بازی‌های رایانه ای، نیاز به متخصصین ایلاستریتور بیشتر گردیده است.

کاربردهای Illustrator در طراحی پکیج

هربار که چیزی از فروشگاه‌ها خریداری میکنید، آن را درون بسته بندی تحویل می‌گیرید که این بسته بندی‌ها همگی توسط طراحان، طراحی شده اند. از جعبه پیتزا گرفته تا بسته بندی‌های شیک، با استفاده از Illustrator طراحی شده اند.

کاربردهای Illustrator در اینفوگرافی

یک روز ممکن است برسد که بیشتر مقاله ها فقط با اینفوگرافی نوشته شوند. طراحان در سراسر دنیا بنا به نیازهای جامعه و سازمان ها و …. دائما در حال طراحی  اینفوگرافی‌های جذاب و جدید هستند و ایلستریتور در زمینه طراحی اینفوگرافی نقش شایانی دارد.

کاربردهای Illustrator در مد و فشن

میدانستید که ویکتوریا سیکرت، رالف لورن، نایک و.. برای طراحی‌های خود از Illustrator استفاده می‌کنند؟

اگر رویای شما دنیای فشن است و می‌خواهید در آن فعالیت کنید،باید مهارت‌های خود را در استفاده از Illustrator افزایش دهید.

کاربردهای Illustrator در موشن گرافیک و طراحی کاراکتر

تقاضا برای تصاویر متحرک در حال افزایش است کمپانی های کوچک و بزرگ از این روش برای تبلیغات و جلب افراد بیشتر استفاده میکنند. طراحان برای اولین قدم کار خود از Illustrator استفاده میکنند و بعد فایل ها را به After Effects وارد میکنند. درآموزشگاه آینده برترعلاوه برایلستریتورمی توانید ازآموزش های موشن گرافیک و افتر افکت استفاده کنید وبه راحتی وارد بازارکارشوید.

بیان آزادانه ی ایده ها به کمک آموزش ایلاستریتور

با این نرم افزار ما برای ایجاد هر نوعی از طراحی آزادی داریم. ما می توانیم به هر ایده ای که داریم شکل بدهیم و خلاقیتمان را در هر راهی که  می خواهیم نشان دهیم، که این کار با کمک ابزارهایی که در artboard آن وجود دارند امکان پذیر است و همیشه کارهایی که با آنها انجام می‌شود، چیز خوبی از آب در می‌آید.

ساختن لوگوهای زیبا با آموزش ایلاستریتور

این نرم افزار برای ساختن اشکال هنری با استفاده از تصاویر وکتور مناسب است وطراحی لوگو در صدر این اشکال است. با استفاده از ابزار pen، می‌توانیم شکل اولیه ی لوگوی خود را ایجاد کنیم. به علاوه، انتخاب‌های زیادی برای رنگ در اختیار داریم که می‌توانیم به لوگوها و دیگر طراحی‌های خود اضافه کنیم. همچنین در تذهیب و ترسیم نقوش اسلیمی نیز ازاین نرم افزاراستفاده می‌شود.

رسم هر نوع شکل در دوره آموزشی ایلاستریتور

با استفاده از این نرم افزار می توانیم به شکل رئالیستیک اشکال و طرح ها را رسم کنیم.
با کمک ابزارهای mesh و gradient می توانیم به هر تصویری، ظاهری واقعی ببخشیم.
این ابزارها به ایجاد سطوح صاف و سایه های مناسب کمک می کنند که به طور حتم، مشتریان شما را تحت تاثیر خواهند گذاشت.

در دوره آموزشی ایلاستریتور می توانیم کاراکترهای کارتونی رسم کنیم

با کمک ابزار pen می توانیم کاراکترهای کارتونی رسم کنیم و می توانیم با استفاده از ابزار gradient و پالت رنگی، آنها را تزئین کنیم.

بدون کاهش کیفیت عکس، آنها را resize کنیم

از آنجا که ما تصاویر وکتور را در illustrator می سازیم که به ما امکان می دهد بدون ازدست دادن کیفیت تصویر آنها را resize کنیم،جلوه ی تصاویر از بین نمی رود و جزئیات آنها همیشه واضح می باشند. این یک ویژگی add-on است و اینگونه است که هرچقدر تصویر را بزرگ کنیم، همچنان بهترین resolution را به ما ارائه می دهد.

کشیدن نمودارهای اطلاعات

نمودارهای اطلاعات که آمارها و اشکال نشان می دهند و در روزنامه ها، مجلات، پوسترها و وبسایت ها منتشر می شوند، به خوبی در این نرم افزار طراحی می شوند. علاوه بر این ما می توانیم نمودار های دایره ای، نمایش هندسی و نمودارهای ستونی و … را با این نرم افزار رسم کنیم.

ساخت طرح های سه بعدی با استفاده از دوره آموزشی ایلاستریتور

می توان با استفاده از قابلیت های سه بعدی که در این نرم افزار وجود دارد، تعداد بی شماری از اشکال و عناصر جالب خلق کرد که می توانند بعد تازه ای به تصویر ما ببخشند. علاوه بر این شما می توانید با سایه زدن مناسب این عناصر، عمق بیشتری به آنها بیافزایید.

طراحی سه بعدی در ایلستریتور

می توانیم با آموزش ایلاستریتور  فایل های Vector EPS را ذخیره کنیم

این نرم افزار امکان ذخیره ی فایل ها به شکل EPS را در اختیار شما قرار می دهد. این یک نوع فایل برای فرمت فایل های گرافیکی است که در تصاویر vector استفاده
می شود. EPS مخفف Encapsulated PostScript است که باعث می شود امکان چاپ با کیفیت تصاویر مهیا شود.

چاپ با Colors Separations جداسازی رنگ ها

گاهی در زمان چاپ، جداسازی رنگ ها ضروری است، و illustrator خیلی خوب این کار را انجام می دهد.شما می توانید ( overprintingروی هم چاپ کردن ) و دیگر شرایط جداسازی رنگ ها را در این نرم افزار مدیریت کنید.طراحان می توانند فایل های illustrator خود را در photoshop باز کنند تا طراحی های خود را به راحتی نهایی کنند.

فایل ها را با فرمت Portable document یا PDF برای استفاده در وب یا چاپ، ذخیره کنید

به طور کلی، فایل هایی که در illustrator ذخیره می کنیم به یک یا دو منظور استفاده می شوند: چاپ یا وب.
تفاوت شایانی بین فایلی که برای چاپ ذخیره شده است با فایلی که برای استفاده در وب ذخیره شده است وجود دارد و می تواند تاثیر شگرفی روی کیفیت نهایی کار داشته باشد.
PDF ، فرمت ایده آل فایل برای چاپ در illustrator، است.
PDFها نسبت به فرمت های دیگر حجم بیشتری دارند ولی اطلاعات بیشتری نیز در اختیار پرینتر قرار می دهند.به علاوه، این فایل ها در طول زمان و استفاده، کیفیت خود را از دست نمی دهند.

آموزش هزینه نیست ، آموزش سرمایه گذاری برای کسب درآمد از آموزش هاست.

راه های کسب درآمداز ایلستریتور

۱ -نقاشی دیجیتال بکشید:

نقاشی دیجیتال یکی از حوزه‌هایی است که اخیرا با افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است. نقاشی دیجیتال همانطور که از اسمش پیداست نقاشی است که معمولا توسط موس یا قلم نوری کشیده می‌شود و دو نوع کاربرد دارد. کاربرد اول کاربردهای تجاری است، گاهی نقاشی‌های دیجیتال در پوسترهای تبلیغاتی یا همایش‌ها، کاورهای موسیقی یا جلد و بسته بندی محصولات خوراکی استفاده می‌شود. کاربرد دوم کاربرد های شخصی است و عموما کاربرد تجاری ندارد و در اینستاگرام و پروفایل‌های کاربری گذاشته می‌شود.

۲ -لباس و محصولات چاپی طراحی کنید:

احتمالا الان که این مقاله را می‌خوانید تی‌شرتی که تنتان است طراح دارد و کاور موبایلتان هم نقش و طرح دارد. طرح‌هایی که روی محصولات چاپی مثل لباس، استیکر، پیکسل یا قاب موبایل استفاده می‌شود عمدتا با ایلوستریتور طراحی می‌شوند. این حوزه یکی از کاربرد‌های جذاب ایلوستریتور است که روز به روز به محبوبیت و کاربرد آن افزوده می‌شود.

۳- جلد کتاب طراحی کنید:

گاهی نویسندگان برای جلد کتابشان طرح‌هایی را مدنظر دارند که طراحی آن‌ها از عهده فتوشاپ و نرم‌افزار‌های مشابه خارج است و فقط از ایلوستریتور برمی‌آید. در اینگونه پروژه‌ها نویسنده یا ناشر به شما طرح‌های اولیه و آن چه در ذهن دارند را می‌دهند و شما با ایلوستریتور آن‌ها را طراحی می‌کنید، جالب است بدانید اینگونه پروژه‌ها معمولا دستمزد بالایی هم دارند.

4- بنر های تبلیغاتی طراحی کنید:

این حوزه نیز مثل کاربرد بالا است، شرکت‌های تبلیغاتی گاهی نیاز به طرح‌هایی دارند که نگاه مخاطب را بدزد و توجه آن‌ها را جلب کند. اینگونه طرح‌ها به علت پیچیدگی بصری و نیاز به چاپ در ابعاد بزرگ بدون کاهش کیفیت عموما با ایلوستریتور انجام می‌شوند و شرکت‌های تبلیغاتی این طراح‌ها را به افرادی مثل شما می‌دهند.

5-  با موشن گرافیست ها همکاری کنید:

گاهی موشن گرافیست‌ها بیشتر در متحرک کردن تخصص دارند و نمی‌توانند طراحی صحنه، المان‌ها و کاراکتر‌های موشن گرافیک را به خوبی و در سطح بالایی انجام دهند. شما می‌توانید با این افراد وارد همکاری شوید و برای آن‌ها المان‌ها و کاراکتر‌ها را طراحی کنید تا بتوانند پروژه‌های بیشتر و گران تری بگیرند و در ازای آن درصدی از دستمزد هر پروژه را بردارید.

۶-در زمینه بازی سازی وساخت انیمیشن مشغول به کار شوید:

اخیرا در کشورمان بازی‌های موبایلی بسیار رشد کرده اند و استدیو های مختلفی برای ساخت این بازی‌ها ایجاد شده اند. بسیاری از این استدیو های بازی سازی نیاز به یک طراح متخصص به ایلوستریتور دارند و می‌توانید از هرجا با آن‌ها به صورت دورکاری همکاری کنید. از آن سو انیمیشن سازی در ابتدای مسیر خود در ایران قرار دارد و همانند بازی سازی، می‌توانید با آن‌ها وارد همکاری شوید.

۷-لوگو طراحی کنید:

نرم افزار های بی‌شماری برای طراحی لوگو وجود دارند اما قطعا بهترین آن‌ها ایلوستریتور است. طراحی لوگو یکی از پولساز ترین حوزه‌های کل گرافیک است و با یادگیری ایلوستریتور به راحتی می‌توانید هر لوگویی را طراحی کنید ودرآمد کسب کنید. در نظر داشته باشید تخصص در ایلوستریتور به تنهایی از شما یک طراح لوگوی گران قیمت نمی‌سازد و باید تخصص های جانبی دیگری هم داشته باشید. همچنین طراحی نقوش اسلیمی و گل با کمک نرم افزار ایلستریتور به خوبی انجام می‌شود.

۸-اینفوگرافیک طراحی کنید:

طراحی اینفوگرافیک یکی از آینده دار ترین و پولساز ترین حوزه های ایلوستریتور است. اینفوگرافیک ها کاربرد های زیادی دارند، از سفارش توسط ارگان های دولتی و نصب در مدارس یا ادارات تا استفاده در وبسایت های شخصی و آموزشی. اینفوگرافیک ها را می‌توان با نرم افزار های دیگری مثل فتوشاپ هم طراحی کرد اما برخی از اشکال و قالب ها در ایلوستریتور به سرعت و راحت تر انجام می‌شوند و برای چاپ در سایز های بزرگ، خروجی ایلوستریتور با افت کیفیت مواجه نمی‌شود.

۹-آیکون طراحی کنید:

آیکون ها کاربرد های بسیاری دارند، از قراردادن در وبسایت ها تا استفاده در اپلیکیشن های موبایلی و ساخت نرم افزار ها.شما یا تخصص در ایلوستریتور میتوانید سفارش طراحی پک های آیکون سفارشی بگیرید و درآمدزایی کنید.

۱۰-  فونت طراحی کنید:

طراحی فونت هم یکی از کاربرد های ایلوستریتور است و اگر فونت خوبی طراحی کنید، احتمال درآمد های بالا بسیار زیاد است. شما میتوانید فونت خود را برای فروش تکی قرار دهید یا لایسنس آن را در اختیار کسب و کار های بزرگ برای استفاده در وبسایت یا اپلیکیشن قرار دهید. اگر فکر می‌کنید کسی در ایران فونت نمیخرد، به ایران سنس و ایران یکان نگاه کنید که میلیارد ها تومان درآمد ایجاد کرده اند و در وبسایت های بیشماری مثل دیجیکالا یا اپ های بزرگی مثل بازار و دیوار استفاده شده اند.

۱۱- بروشور، ست نمایشگاهی و منوی کافه یا رستوران طراحی کنید:

ایلوستریتور توانایی خروجی با فرمت پی دی اف را دارد و می‌توان از آن برای طراحی بروشور و کاتالوگ به خوبی استفاده کرد، مخصوصا آن دسته از کاتالوگ هایی که طرح های خلاقانه دارند. اگر به نمایشگاه های تخصصی رفته باشید قطعا دیده‌اید که هم غرفه و محصولاتی که به افراد داده می‌شود طراحی یکدست و منسجمی دارد و از ایلوستریتور برای این طراحی ها می‌توان استفاده کرد. اخیرا طراحی خلاقانه و اختصاصی منوی کافه و رستوران ها تبدیل به یک استاندارد شده است و اکثر مدیران این کسب و کار ها در حال طراحی اختصاصی منو ها هستند و شما نیز می‌توانید به سرعت در این قشر به عنوان طراح اختصاصی معروف شوید.

۱۲ -قالب و محتوای شبکه های اجتماعی طراحی کنید:

امروزه دوران پست های ساده برای کسب و کار ها تمام شده است و اکثر کسب و کار ها به دنبال طراحی قالب اختصاصی پست ها و محتوایشان به خصوص در شبکه های اجتماعی هستند و شما به راحتی میتوانید با این کار درآمد بالایی داشته باشید. محتوای کاربردی اگر جذاب و کاربرپسند نباشد، هرگز به اندازه کافی دیده نمی‌شود.

نکته:اگر میخواهید در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنید میتوانید در اینجا کلیک کنید و به صورت رایگان آزمون بدهید و با آزمون فنی حرفه ای آشنا شوید

نکته2: جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با نمونه سوالات فنی حرفه ای علاوه بر آزمون آنلاین رایگان  میتوانید روی لینک کلیک کنید و نمونه سوالات مختلف دریافت کنید

مشاوره بیشتر

آدرس ما

تهران، تهران نو، پایین تراز میدان امامت، نبش خیابان عبدالعظیمی، پلاک 101، واحد 2

     شماره تماس:

02177151273 ، 02177163338

 

اینستا گرام آموزشگاه آینده برتر

مدیریت آموزشگاه آینده برتر : سرکار خانم مهندس عسگری