شماره تماس: 02177163338 | 02177151273

دیپلم هتلداری آموزشگاه آینده برتر

دیپلم هتلداری

دیپلم هتلداری در مجموعه هشتم آموزش و پرورش شامل 5 درس و 32 واحد درسی و درمجموعه نهم شامل ۷ درس تخصصی و 45واحد درسی  می‌باشد. جزوات و منابع درسی و آزمونی دوره‌های هتلداری کامل و مختصر و کاربردی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

آموزشگاه هتلداری آینده برتردر شرق تهران با مجوزرسمی از سازمان فنی و حرفه ای و 20 سال سابقه درخشان و اساتید مجرب ،می تواند شما را درزمینه آموزش هتلداری ودریافت دیپلم هتلداری یاری دهد.

تاریخچه صنعت هتلداری در جهان :

صنعت جهانگردی یکی از صنایع رو به رشد است که قدمت آن به احداث مسافر خانه ها در قرن ۶ قبل از میلاد مسیح می‌باشد.

که در طی دهه‌های اخیر در افزایش درآمد و نزدیکی ملت‌ها نقش داشته است.

اهمیت این موضوع مسئولین آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ورود رشته ای تحت عنوان دیپلم هتلداری به مقطع متوسطه گامی جدید در جهت تربیت نیروهای انسانی ماهر و آموزش دیده به عنوان اشتغال زایی بردارند.

دروس تخصصی هتلداری

جهت اخذ دیپلم هتلداری دانش آموز باید مهارت‌های زیر را مطابق استانداردهای رسمی بگذراند.

کارمند پذیرش هتل (front office) :

کارمند پذیرش هتل یکی از مهارت هایی است که کارآموزان دیپلم هتلداری باید آموزش ببینند.

کارمند پذیرش ضمن آگاهی از سازمان و تشکیلات هتل و بخش پذیرش میهمان ( فرانت آفیس ) بایدازبخش‌های صنعت گردشگری نیز اطلاع داشته باشد .

همچنین اوباید مهارت بالایی در برقراری ارتباط با میهمانان داشته باشد.

کارمند پذیرش هتل با قدرت بیان و مهارت در فروشندگی می‌تواند خدمات و اتاق‌های هتل را به میهمانان معرفی و ارائه نماید.

اوباید اطلاعات جامعی در مورد هتل و خدمات شهری و جاذبه‌های دیدنی منطقه داشته باشد واز قوانین پذیرش میهمان و قوانین هتلداری آگاه است.

متصدی طبقات در هتل :

یکی دیگر از مهارت هایی که کارآموزان دیپلم هتلداری باید آموزش ببینند،متصدی طبقات در هتل می باشد.

متصدی طبقات در هتل کسی است که توانایی تعیین شرح وظایف اطاقدار زن و مرد رادارد.

او بر اساس چارت سازمانی، تهیه فرم کنترل کلید، نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در طبقات، ایجاد توازن در برنامه یا سهمیه کاری در اوقات شلوغ و خلوت کار در هتل را کنترل می کند.

متصدی طبقات در هتل ،  همچنین با برقراری ارتباط با بخش فرانت آفیس،به پیگیری فرم‌های تعمیرات و خرابی‌ها، پیگیری فرم درخواست کالا از انبار، موجودی گیری از انبار و بازرسی اتاق میهمان و پیشگیری از حوادث می پردازد.

اتاقدار هتل :

اتاقدار هتل دردیپلم هتلداری کسی است که بتواند از عهده اجرای مقررات شغلی و تمیز کردن اتاق‌های مربوطه و گردگیری از وسایل آنها و تهیه گزارش از عملکرد برآید.

متصدی البسه:

متصدی البسه در دیپلم هتلداری کسی است که از سازمان و تشکیلات هتل و بخش لباسشویی آگاه است .

او باید با میهمانان و مشتریان هتل ارتباط برقرار کند ،انواع البسه و شیوه‌های کنترل آن‌ها را بشناسد.

روش‌های تا کردن ،علامت گذاری البسه و ملزومات پارچه ای را بداند .

همچنین از وظایف شغلی خود هنگام دریافت و تحویل لباس میهمانان آگاه است و از نحوه نگهداری البسه و روش ثبت هزینه‌ها آگاهی کامل دارد.

کاربر رایانه:

دوره کاربر رایانه ازدیپلم هتلداری ، در حوزه فناوری اطلاعات کارآموزان مهارت هایی مثل به کارگیری مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر، کار با سیستم عامل ویندوز، کار با اینترنت، شناخت شبکه های کامپیوتری  را می آموزند.

برنامه ریز جشن های تشریفاتی

برنامه ریز جشن‌ها و تشریفات دوره ای ازدیپلم هتلداری است  که مهارت هایی مثل  ارتباط کلامی، اصول اولیه و مفاهیم تشریفات، قوانین و مقررات تاسیس دفاتر تشریفات و تالارهای پذیرایی، هزینه یابی و مدیریت مالی در جشن‌ها و برنامه ریزی و اجرای مراسم را می آموزند.

میزآرای هتل 

میز آرای هتل مهارتی ازدیپلم هتلداری میباشد که کارآموزمهارت هایی چون: استفاده ازمحیط مناسب میزآرایی در هتل، استفاده از وسایل مناسب میزآرایی، استفاده از رنگ‌های مناسب در میزآرایی هتل، کاربرد لوازم و ملزومات پذیرایی در میزآرایی هتل، تزئین انواع غذا و نوشیدنی و بکارگیری آداب معاشرت در میزآرایی هتل را می آموزد.

فرصت شغلی دیپلم هتلداری

با توجه به کاهش منابع زیر زمینی(نفت و گاز) در آینده نزدیک  در ایران و سایر کشورها از یک طرف و افزایش رشد صنعت توریسم در جهان امروز و درآمد فراوان ناشی از سرمایه گذاری در صنعت هتلداری روند ساخت و ساز هتل‌ها و بهبود زیر ساخت‌ها افزایش یافته ، و روز به روز نیاز به نیروهای انسانی آموزش دیده و مجرب در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به آن مثل هتلداری در ایران و سایر کشورهای توریست پذیر افزایش می‌یابد که این واقعیت فرصت‌های شغلی بیشتری برای افراد ی که در زمینه هتلداری تحصیلات و مهارت کافی دارند را فراهم می‌کند و کسانی که گواهینامه‌های بین المللی دوره‌ها ی هتلداری را داشته باشند از نظر مهاجرت و کار در سایر کشورها نیز از امتیاز ویژه ای برخوردار می‌شوند.

کسانی که قصد مهاجرت کاری یا جهت ادامه تحصیل دارند با آموزش ودریافت این گواهینامه می توانند از امتیاز بالایی برخوردارشوند.

ادامه تحصیل در دانشگاه

افراد پس از اخذ دیپلم هتلداری می‌توانند در دانشگاه علمی و کاربردی مدرک کاردانی خود را در رشته‌های مدیریت هتلداری، مدیریت تشریفات، رزرویشن هتل و مهمانداری هواپیما اخذ کنند همچنین بعد از کاردانی ، ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران و دانشگاه‌های دولتی امکان پذیر است ..

دیپلم هتلداری در آموزشگاه آینده برتر

دیپلم هتلداری نظام قدیم (مجموعه هشتم) به شرط قبولی کارآموز در آزمون‌ها حدود 6 ماه و نظام جدید (مجموعه نهم ) 8 ماه طول می‌کشد ، از دیپلم‌های نسبتا آسان محسوب می‌شود و آمار قبولی آن بالای 90 درصد می‌باشد . جزوات و نمونه سوالات در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و به دو صورت حضوری و غیرحضوری (به جز درس کاربر رایانه ) ارائه می‌گردد.

برای اطلاع از شهریه و استفاده از تخفیفات ویژه آموزشگاه با واحد مشاوره تماس بگیرید.

ازدیگر دیپلم های کارودانش که در آموزشگاه آینده برتر به کارآموزان ارائه می گردد.

دیپلم کامپیوتر، دیپلم حسابداری ، دیپلم اموراداری ، دیپلم مدیریت خانواده ، دیپلم گردشگری و رشته هنرهای تجسمی می باشد.

تلفن واحد مشاوره : 02177151273

ثبت نام

شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام

صفحه اینستاگرام

تلگرام

کانال تلگرام

مشاوره 24 ساعته

02177151273

02177163338

برنامه درسی دوره

هیچ برنامه تحصیلی پیدا نشد !
شرکت در دوره
  • 8 ماه
  • گواهینامه دوره
256 دانشجو ثبت نام کرده

    مزایای دیپلم کار و دانش

    • مدت زمان کوتاه‌تر برای رسیدن به دیپلم
    • تنوع رشته‌های کاردانش با بیش از 150 رشته
    • آموختن یک مهارت شغلی علاوه بر مدرک تحصیلی
    • بازار کار خوب بعد از فارغ التحصیلی
    • امکان استفاده از دوره‌های غیر حضوری برای شاغلین
    • امکان ادامه تحصیل در رشته دیپلم یا رشته دلخواه دیگر در دانشگاه
    • اخذ گواهینامه بین‌المللی مهارت مورد قبول 160 کشور علاوه بر مدرک دیپلم (مورد استفاده جهت مهاجرت)
    مدیریت آموزشگاه آینده برتر : سرکار خانم مهندس عسگری